Profilaxie

Profilaxia dentară are ca obiectiv atât prevenirea îmbolnăvirii dentare, cât și preîntâmpinarea complicațiilor în cazul afecțiunilor deja existente. Profilaxia eficientă constă în controale periodice efectuate o dată la 6 luni, când este recomandată și igienizarea dentară, în felul acesta reușind a se depista și o eventuală îmbolnăvire dentară sau paradontală.

Îndrumări privind igiena orală

Profilaxia dentară: tehnici de periaj corecte, utilizarea firului de mătase interdentar, folosirea periilor speciale interdentare, igiena lucrărilor protetice fixe și mobilizabile, igiena lucrărilor pe implanturi.

Igienizarea realizată în cabinetul stomatologic presupune efectuarea procedurilor de detartraj cu ultrasunete, periaj profesional și aplicații cu fluor. Obținerea unei igienizări complete presupune realizarea corectă a procedurilor de menținere a igienei dentare la cabinetul medicului stomatolog, dar și la domiciliu. De aceea pacienții clinicii LifeDent Implant Bacău sunt îndrumați privind tehnicile de periaj corecte, folosirea periuțelor interdentare, a scobitorilor și a aței dentare.

profilaxie bacau, clinica stomatologica bacau, clinica LifeDent Implant bacau

Profilaxia dentara consta in:

Detartraj cu ultrasunete
Air Flow
Periaj profesional
Fluorizari
Detectarea placii bacteriene cu ajutorul revelatorilor de placa
Sigilarea santurilor si a fosetelor

profilaxie bacau, clinica stomatologica bacau, clinica LifeDent Implant Bacau

Detartraj cu ultrasunete

Curățarea profesională a dinților sau detartrajul este un set de practici dentare care are ca scop îndepărtarea corectă a tartrului și a plăcii de pe suprafața dinților, astfel încât să evitați inflamațiile gingivale cauzate de bacterii.

Tartul poate fi îndepărtat doar în cabinetul stomatologic, de către un igienist dentar. Acesta va realiza un detartraj supragival și subgingival, folosind metoda cu ultrasunete.

Folosind detartrajului gingival pentru a îndepărta resturile de placă și tartru vă va menține departe de cariile dentare sau boala parondontală.

Detartrajul cu ultrasunete este unul dintre cele mai eficiente metode de igienizare pentru îndepărtarea tartrului. Acesta se realizează cu ajutorul unui echipament numit scaler, care produce până la 20.000 de vibrații pe minut, folosind și un flux de apă sub presiune. Astfel se poate îndepărta tartrul depus pe dinți deasupra gingiilor, într-un mod eficient și rapid. După acest proces, medicul dentist va folosi o periuță rotativă cu pastă pe bază de fluor pentru a vă curăța și a vă lustrui bine dinții.

Periajul profesional

Periajul profesional este o procedură complet nedureroasă. Se poate face în cabinetul stomatologic, folosind instrumente și paste de dinți speciale pentru a îndepărta placa bacteriană din zonele cele mai inaccesibile ale dinților, un proces foarte asemănător cu periajul la domiciliu, folosind o periuță de dinți electrică.

Air Flow

O metodă de curățare a dinților cu ajutorul unui dispozitiv extern care generează apă, aer și particule de bicarbonat de sodiu, datorită căruia oferă albire suprafețelor  prin lustruirea delicată a acestora, pentru ca zâmbetul pacienților să fie mai strălucitor ca niciodată.

Air Flow este utilizat la sfârșitul igienei dentare, după detartraj și periaj profesional. Acesta completează procedurile anterioare prin îndepărtarea eficientă a petelor și a depunerilor de placă bacteriană în zonele care tind să fie dificil de atins pentru peiuța de dinți.

Tehnica cu ultrasunete este des întâlnită pentru detartrări profesionale, realizate la cabinet. Air Flow asigură o curățare mai intensă și este o etapă care nu poate fi ignorată, reprezentând un auxiliar necesar pentru acest tratament de igienizare.

Fluorizări

Fluorul se poate găsi în multe alimente și în apă, dar acesta poate fi aplicat și pe suprafața dinților, cu ajutorul pastelor de dinți sau a apei de gură.

Există, de asemenea, metode profesionale de fluorizare, aplicate de către medicul dentist în cabinet. Acestea pot lua forma unor geluri sau lacuri. Un tratament cu fluor este o modalitate excelentă de a vă menține dinții sănătoși și puternici. Gelurile sau lacurile pot fi aplicat cu ajutorul unor linguri, care se aplică pe dinți pentru câteva minute.

Sigilarea șanțurilor și a fosetelor

Sigilarea șanțurilor și a fisurilor este o procedură profilactică al cărei scop principal este de a preveni apariția sau dezvoltarea cariilor dentare. Zona care trebuie sigilată este cea care prezintă cel mai mare risc de a dezvolta carii.

Detectarea plăcii bacteriene cu ajutorul revelatorilor de placă

Revelatorii de placă sunt substanțe cu capacitatea de a colora locurile specifice în care aceasta rămâne neîndepărtată, în general în locurile greu accesibile, în urma procedurii de igienizare.

Aceștia sunt indicați după periaj și folosirea aței dentare, fiind modalitatea ideală de a verifica eficiența igienizării dentare.

Medicii stomatologi recomandă ca pacienții să folosească aceste substanțe care dezvăluie placa bacteriană, cel puțin periodic, pentru a-i motiva și educa cu privire la importanța periajului corect.

profilaxie bacau, clinica stomatologica bacau, clinica LifeDent Implant Bacau

Clinica LifeDent Implant este aici pentru tine, cu soluții moderne și sigure de înfrumusețare a zâmbetului tău!